تمرین شادی – نیویورک تایمز

محققان چندین حرکت مانند این را شناسایی کرده‌اند که در بسیاری از فرهنگ‌ها به عنوان الهام‌گرفته از شادی قابل تشخیص است: دست‌هایتان را بالا بگیرید. تاب خوردن از این سو به آن سو، مانند تماشاگران کنسرت که خود را در موسیقی گم می کنند. سایر حرکات موزون، مانند پرش به یک ضرب. یا فضای بیشتری اشغال کند، مانند چرخیدن رقصندگان، بازوهای دراز. این اعمال فیزیکی فقط بیانگر احساس شادی نیستند – تحقیقات نشان می دهد که می توانند آن را نیز برانگیزند.

هنگامی که افراد در چندین مطالعه کوچک به انجام این نوع حرکات آموزش داده شدند، آنها احساسات مثبت بیشتری را گزارش کردند. و اعمال متضاد مانند فرورفتن و کوچک شدن، اندوه و ترس را برانگیخت. یک مطالعه کوچک دیگر نشان داد که اثرات به اصطلاح حرکات شادی زمانی قوی‌تر می‌شود که فرد دیگری را نیز در حال انجام این حرکات مشاهده کنید – تا حدی به این دلیل که شادی مسری است.

هشت و نیم دقیقه Joy Workout به شما امکان می دهد خودتان این اثرات را آزمایش کنید. این شما را از طریق شش حرکت شادی هدایت می کند: رسیدن، تاب خوردن، جهش، تکان دادن، پرش از خوشحالی و یکی که من آن را “جشن” نام گذاری کردم که شبیه پرتاب کردن کوفته در هوا است. من این حرکات را بر اساس تحقیقات و بر اساس حرکاتی که بیشترین لذت را در کلاس‌هایم ایجاد می‌کند، در میان افراد با هر سن و توانایی‌هایی استوار کردم. شما باید حرکات را به هر شکلی که احساس خوبی دارد انجام دهید – به اندازه بزرگ یا کوچک و به همان سرعتی یا آهسته که دوست دارید. اگر حرکتی درست به نظر نمی رسد، حرکت قبلی را تکرار کنید یا حرکت خود را اختراع کنید، به هر شکلی که احساس شادی، قدرتمندی، بازیگوشی یا برازنده دارد، حرکت کنید. این ویدئو تمرین ایستاده را نشان می دهد، اما می توانید آن را به صورت نشسته نیز امتحان کنید.

ما یک موسیقی متن با هدف تقویت احساسات مثبت اضافه کردیم. آهنگ های با سرعت بالا را با یک کلید اصلی، با ضرب آهنگ قوی خواهید شنید. اگر موسیقی دیگری دارید که شما را خوشحال می‌کند، می‌توانید ویدیو را نادیده بگیرید و در عوض آن را پخش کنید.

Joy Workout تنها یکی از راه‌های تقویت روحیه از طریق حرکت است. این ویدئو را به عنوان یک آزمایش و یک دعوت برای یافتن لذت حرکت خود در نظر بگیرید. روش‌های علمی زیادی برای بهبود خلق و خوی شما با ورزش وجود دارد:

  • با افراد دیگر، در یک کلاس یا یک گروه آموزشی، یا به طور معمولی، با دوستان یا خانواده حرکت کنید.

  • به سمت موسیقی حرکت کنید، یا از طریق ورزش های سنتی مانند دویدن یا دوچرخه سواری، یا هر چیزی که بدن شما را به حرکت در می آورد – مانند گیتار بادی، درام زدن یا خواندن کارائوکه.


دکتر کلی مک گونیگال، روانشناس سلامت، مدرس دانشگاه استنفورد و نویسنده کتاب شادی حرکت: چگونه ورزش به ما کمک می کند شادی، امید، ارتباط و شجاعت را پیدا کنیم. او یک مربی معتبر تناسب اندام گروهی است که بیش از بیست سال کلاس های حرکتی را رهبری کرده است.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم